Lederskap og kommunikasjonsvalg

Kommunikasjon er viktig. Vi vet det, men likevel opplever mange kommunikasjonsfolk å ikke bli riktig tatt på alvor. Mange av oss har skydd realfag som pesten, og i skolegangen ville vi heller ha drøftingsoppgaver enn oppgaver med absolutte svar. Kommunikasjon kan ikke verdsettes med tall alene, men alle ser hvordan bedre kommunikasjon kunne utrettet mirakler – etter at det har gått galt.

Kilden i Kristiansand. Foto: Invald R. Ingebretsen

Det er mange ledere som er eksepsjonelle på sine felt, enten det er ledelse, strategi, organisering, bemanning eller økonomi. De dyktigste lederne har derimot en ting til felles, og det er gode kommunikasjonsevner og evne til å se betydningen av kommunikasjon. Suksessen Norwegian er ikke bygd på god strategi alene, men også en vesentlig grad på god kommunikasjon med ansatte og kunder.

Vi som er med i arbeidsgruppa til Høstseminaret 2012 i Kristiansand ønsker å løfte kommunikasjon til å bli et ledelsesverktøy. Hvordan setter vi kommunikasjon på dagsorden når vi har tatt plass ved ledelsens bord, og hva er de riktige valgene når en har kommet dit? Hvordan tar en lederskap i sin bransje, på sitt felt eller i sitt prosjekt? Og hvilke kommunikasjonsvalg må en ta for å overbevise noen om noe? Hvordan vinner en med kommunikasjon?

I oktober 2012 ønsker vi dere velkommen til Julius og Kaptein Sabeltanns hjemsted, til Sørlandschips og CB – men også til regionen som er en av de raskest voksende – i nye innbyggere, i nye virksomheter og i eksport.

Mer informasjon om Høstseminaret 2012 på hostseminaret.no, på Twitter og Facebook.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *